Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op maserati.startpagina.nl

maserati 424v

  • Joren

    Hoi MIchiel,

    Ik ben vandaag naar Arese geweest in hoofddorp.

    Dez heeft een 424v van bouwjaar 1992 te koop. Wat mij opviel aan deze wagen dat bij het embleem bij de achterportier roestvorming aanwezig is. Ook zijn alle lijsten van de ramen min of meer geroest.

    Is dit normaal bij dit type en van dit bouwjaar of…..

    Deze auto is bij Arese in onderhoud geweest en men geeft drie maanden garantie op de motor en aandrijving.

    De kilometerstand bedraagt 120000 en de vraagprijs is ? 8500,00.

    Dit is volgens mij gezien de staat de auto aan zeer hoge kant.

    Groetjes Joren

  • Michiel

    8500 voor een 424 met 120K op de teller is duur, maar dat is bij Arese altijd het geval. Toch is het niet exorbitant, want ene echt goede 424 mag best meer kosten, maar dan wekl graag met minder op de teller. Die drie maanden garantie is natuurlijk leuk, maar wat zegt je dat? Als er iets stuk gaat, dan gebeurt dat altijd na die periode (wet van Murphy). De motor en aandrijving zijn de twee onderdelen die je relatief goed zelf kunt controleren tijdens een proefrit, geef me je e-mailadres en ik stuur je alle tips. Wat moeilijker goed te checken is (en ongetwijfeld buiten de garantie valt) is het electronische gedeelte, de verstelbare dempers en de airco. Oh ja, en bij 120.000 kilometer moet het beestje groot onderhoud. Zit dat in de aankoopprijs inbegrepen???

    Roestvorming rondom de emblemen en achterruitstijlen is “normaal” bij 4 deurs Maserati's. Meestal zit er ook nog wat boven het achterspatbord. Het schijnt te maken te hebben met de afvoer van het water uit de dakgoot. Als het niet doorgeroest is, is er weinig aan de hand. Coupe's hebben er minder last van. Raamlijsten zouden in principe niet roestig moeten zijn, omdat ze verchroomd zijn. Ze kunnen natuurlijk wel roesten, maar dan heeft de auto een behoorlijk nat leven achter de rug. Als je een 424 met 120K op de teller wilt hebben weet ik er bij mij in de buurt ook nog een te staan, die is goedkoper (althans, hij stond een tijdlang te koop, en is dat volgens mij nog steeds..). Ook wel roest hier en daar, maar wel goed onderhouden. Ook zou je kunnen zoeken naar de 424V van ene “Weber” in Den Haag (speurders of autotrader). Die auto zou ook goed moeten wezen.

    In principe moet je niet al te fanatiek jagen op een auto, maar rustig rondkijken. De auto die je wilt hebben komt dan vanzelf naar je toe.

    Michiel

    P.S.Wil je met alle geweld een vierdeurs???

  • Joren

    Hoi Michiel bedankt weer voor jou reactie.

    Een vierdeurs model is nl. wat makkelijker voor mij omdat ik twee kleine kinderen heb. een van 3 en een van 6 jaar.

    Door Arese is recent de koppeling vervangen en hij heeft de auto in onderhoud gehad.

    De raamlijsten van dit model zijn zwartgecoated en niet verchroomd!!!!!!!!!!

    De airco motor is kapot maar die wordt nog vervangen. Tevens zal de auto voor de prijs overgespoten worden.

    Maarja zoals je zegt kan ik ook wachten, totdat er een auto wordt aangeboden die wel in een keer goed is.

    En een tweedeurs model ga ik ook niet uit de weg, maar een 4deurs model handiger.

    Mijn e-mail adres is r_vandijk@wanadoo.nl

    Groetjes Joren

  • Remco

    Misschien een tip:

    www.autoscout24.it

    www.autosupermarket.it

    gr Remco

  • Joren

    Bedankt Remco voor de Tip,

    Ik denk dat ik met Louis Lieuwe vande Chijs in zee ga.

    Hij komt mij en volgens andere goed betrouwbaar over.

    MVG

    Joren

  • Frans1977

    Hallo allen…

    ik ben trotse eigenaar van mijn 424v uit 30-06-1990.

    hij heeft 116000 gelopen en groot onderhou d gehad.. (kost een paar centen maar dan heb je ook wat(tu)

    Hij rijd echt super.. turbo,s fluiten super en hij gaat als de brandweer. indd ik ook heb een klein beetje last van roestvorming bij m,n raam strip maar ga een nieuw stripje bestellen..

    voor de gene die meer wil weten en natuurlijk lekker wil kletsen over de maser is het leuk dat je me mailt.. ben namelijk echt een lief hebber en tja liefhebbers onder me kaar….. haha

    groetjes Frans

  • Wouter

    Heren,

    Ik heb een 424 op het oog, Kunnen jullie mij misschien tips geven waar ik op letten bij de aanschaf?

    Alvast bedankt.

    Wouter

  • peter

    Hallo,

    Ook ik heb een 424V op het oog graag meer tips waar ik op moet letten voor ik deze aanschap.

    mvg peter