8500 voor een 424 met 120K op de teller is duur, maar dat is bij Arese altijd het geval. Toch is het niet exorbitant, want ene echt goede 424 mag best meer kosten, maar dan wekl graag met minder op de teller. Die drie maanden garantie is natuurlijk leuk, maar wat zegt je dat? Als er iets stuk gaat, dan gebeurt dat altijd na die periode (wet van Murphy). De motor en aandrijving zijn de twee onderdelen die je relatief goed zelf kunt controleren tijdens een proefrit, geef me je e-mailadres en ik stuur je alle tips. Wat moeilijker goed te checken is (en ongetwijfeld buiten de garantie valt) is het electronische gedeelte, de verstelbare dempers en de airco. Oh ja, en bij 120.000 kilometer moet het beestje groot onderhoud. Zit dat in de aankoopprijs inbegrepen???
Roestvorming rondom de emblemen en achterruitstijlen is “normaal” bij 4 deurs Maserati's. Meestal zit er ook nog wat boven het achterspatbord. Het schijnt te maken te hebben met de afvoer van het water uit de dakgoot. Als het niet doorgeroest is, is er weinig aan de hand. Coupe's hebben er minder last van. Raamlijsten zouden in principe niet roestig moeten zijn, omdat ze verchroomd zijn. Ze kunnen natuurlijk wel roesten, maar dan heeft de auto een behoorlijk nat leven achter de rug. Als je een 424 met 120K op de teller wilt hebben weet ik er bij mij in de buurt ook nog een te staan, die is goedkoper (althans, hij stond een tijdlang te koop, en is dat volgens mij nog steeds..). Ook wel roest hier en daar, maar wel goed onderhouden. Ook zou je kunnen zoeken naar de 424V van ene “Weber” in Den Haag (speurders of autotrader). Die auto zou ook goed moeten wezen.
In principe moet je niet al te fanatiek jagen op een auto, maar rustig rondkijken. De auto die je wilt hebben komt dan vanzelf naar je toe.
Michiel
P.S.Wil je met alle geweld een vierdeurs???