Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op maserati.startpagina.nl

verbruik 2 liter v6 Quattroporte

  • Onno

    Hallo,

    Ik heb zeer veel intresse in een Maserati Quattroporte vanaf 1995,maar dan de niet in nederland verkochte 2 liter.Is er iemand die meer gegevens over deze auto heeft?,zelf heb ik het idee dat het verbruik en onderhoud van de 2 liter v6 erg mee valt of droom ik?…

    Met vrgr Onno

  • Erik

    Verbruik? Reken op 1 op 8.5 tot 1 op 9 bij normaal gebruik. Als je veel korte afstanden, stadsverkeer of files rijdt dan loopt dit al snel verder op…wees in die gevallen niet verbaasd van een verbruik van 1 op 6. Dit zelfde geldt ook als je graag speelt met je rechtervoet…

    Onderhoud:

    - regelmatig olie verversen, gebruik daarbij alleen olie van goede kwaliteit

    - om de 40-45dkm de distributieriem vervangen (of om de 3 jaar, wat eerder komt)

    - om de 90dkm nokkenaskettingen vervangen

    - tussentijds klepspeling controleren en eventueel kleppen stellen

    Reserveer ten minste 2000 Euro per jaar voor onderhoud als je 10-15dkm per jaar doet, dan zit je safe (als gemiddelde). Dit is alleen van toepassing als de auto echt compleet in orde is en er geen achterstallig onderhoud aan zit. Zoniet, dan begin je meestal met 2500-4000 Euro aan reparaties en preventief onderhoud.

    Te laat vervangen van de distributieriem kan je maar zo een dozijn kromme kleppen opleveren. Als het meezit is dat een kostenpost van 3500-4000 Euro, maar meer kan ook. Vervang hem liever te vroeg dan het risico te nemen dat je met dit soort ellendige zaken te maken krijgt.

    Het bovenstaande verhaal is ook van toepassing op de 2.8 liter zescylinder motoren en de Ghibli.